"Pofidik"

Uzun süredir ana haberleri seyretmiyordum.Bu akşam rüyamda alt yazısına kadar gördüğüm bir haberin şokuyla uyandığımda televizyon açık uyuyakaldığımı farkedip bir oh çektim.Rüyamda gördüğüm isimle ilgili haber geçiyormuş tam.Sesi beynim algılayıp rüyaya çevirmiş, biraz değiştirerek tabi ki.
Bayadır izlemiyordum hadi izleyeyim de eğlence çıksın bana dedim ve yanılmadım.Pakistan milli günü sebebiyle düzenlenen resepsiyonda üniversite öğrencisi bir kızcağız Orgeneral Büyükanıt'la tanışmış, sarılmış, sevinmiş, ağlamış.Buraya kadar haydi diyelim ki olabilir doğaldır, kız hayranlık duyuyordur görünce sevinip duygulanmıştır falan filan.Ki insanın hayranlık duyduğu bir kişiyle tanışmaya çalışıp böyle sevgi sellerine kapılması da komiktir bence.Neyse..

Haberin devamında Ecem Erenoğlu isimli kızı Uğur Dündar yayına bağladı.Dündar kıza tanıştığı andaki hislerini ve Orgeneral Büyükanıt'ı nasıl bulduğunu sordu.Cevabın nasıl geleceğini bilse eminim böyle bir gaflette bulunmazdı.
"İnanılmaz bir histi.Anlatamam.Her Türk gencinin bunu yaşamasını isterim." veeee "Pofidik pofidikti...."
Sevgili Ecem heyecanını anlamaya çalışıyorum da senin "Pofidik" dediğin kişi Genelkurmay Başkanı yahu.Çeşitli benzetmeler yapardım senin bu pofidik tanımlamanı kimlere, nelere yapabileceğine dair ama sözü geçen şahıstan dolayı bu tanımlamalar beni aşar..
Şöyle diyebilirim ki hitabette eksik olarak yaratılmış milletimize çok güzel bir örneklemede bulundun.Bence "Ablaaa arkayı beşleyelim" den bir farkı yok bunun..

8 yorum :: "Pofidik"

  1. Eminim, Sayın Büyükanıt'ın da hoşuna gitmiştir.. Çünkü bütün komutanlar pofidik olamaz, olmamalı :P

    Adsız

    3:10 ÖS

  2. Haklı olabilirsin aylak abaküs.Nasıl ki yumoşun ayısına asker kıyafeti giydiremeyeceğimiz gibi bu da pek yakışıksız oluyor.Bütün komutanlar pofidik olmamalı evet:) Aynen pofidiklerin komutan olamayacağı gibi:)

  3. öncelikle ortada komik olan hiç birşey yok... insanın o anki duyguları gözyaşlarına engel olamamasını sağlayabilir.en yakın arkadasımın bir hayalini gerceklestirmiş olmanın bir mutluluğuydu o. medyanın bir yanlısı varsa o da su, hayran olan ben değil,arkadasımdır. Aksi bir durum olsaydı dahi bir insanın duygularından çok daha fazla komik görmeniz gereken seyler olabilirdi.İşi illaki siyasete dökmek anlamsız. o an ne hissettiysem sadece onu söyledim. Hitabette eksik yaratılmış bir millette değil, tam tersine eleştirecek daha mantıklı seyler bulamayan insanların gereksiz fikirleriyle dolu bir yerdeyiz. Eğer içimden gelerek, hainlik olmayan bir konusma yapıyorsam abla arkayı besleyelim demek bile gurur verirdi. Bu yasımda belki sizinde tatmayı beceremeyeceğiniz bir duygu yasadım ben.ve bununla gurur duyuyorum.yinede yorumlarınıza tesekkurler.Ecem Erenoğlu

    Adsız

    5:37 ÖS

  4. Ecem Erenoğlu olduğunuzu varsayarak cevap yazıyorum.Ortada komik olan nasıl bir duygu içinde olunursa olunsun verilen cevap.Pofidik kelimesinin genelkurmay başkanına yakıştırılmasıdır bana komik gelen.
    Kişisel olarak yazıda da belirttiğim gibi hayranlık duyulan insanla sadece tanışma esnasında bile gözyaşı dökülmesi hep ilginç gelmiş ve güldürmüştür beni.
    İşin siyasete döküldüğü bir cümle bulamadım yazımda.Yanlış anladınız sanırım.
    Burası kişisel bir blog olduğu için mantıklı mantıksız herşeyi eleştirme hakkım olduğunu düşünüyorum.Gerekli ve gereksiz bir çok fikre sahibim evet.Bunları paylaşıyorum kendimce burda.
    Son olarak duygular ya da hisler beceri gerektirmez.Yaşadığınız olay güzel ve gurur verici olabilir ama insanın bunları yapması için ayrı bir yetiye sahip olmasına gerek yoktur.
    Sevgiler..

  5. Ahaha bunu duymamıştım iştee,pofidik bir genelkurmay başkanımız olması ne sevimli bişiiii :P

  6. Sanki konum itibariyle de bu tarz kelimelerin sarfedilebileceği bir yerdeymiş gibi Genelkurmay Başkanı'mız haksız olunabileceği ihtimali gözden geçirilmiyor bile görüyorsun Şevvalcim.

  7. İnsanların konumu ne olursa olsun, sizlerin hislerinizi özgürce yazabildiğiniz gibi, benim de hakarete varmayan sevimli bir cumleyle bunu anlatmış olmam doğal bir durum değil mi? Bir önceki cümlem ; 'onda baba sıcaklığı var.'olmuştu. Her konuşma insanın istediği yere çekilebilir.Her turlu düşünceye saygım var. Pofidik pofidik dedim cunku sarıldığımda karşımda yumuşacık bir insan vardı. Yanına harekat konuşmak için gitmediğimden dolayı hissettiklerim de söylediklerim de farklıydı.umarım anlatabilmişimdir.

    Adsız

    7:46 ÖS

  8. Ecem ifade etmek istediğini anlıyorum.Senin benim ifadelerimdeki özgürlüğe hak verdiğin gibi aynı saygıyı ben de sana duyuyorum.Samimiyetini belirttiğin kelimenin bana abes görünmesi de çok anormal bir durum değil diye düşünüyorum.
    Sevgiler..