Den(s)iz

Lise zamanlarımda bir kuşumuz vardı:Deniz..Antalya doğumlu, buranın denizine yakışır mavi renkte.İsmi rengine uyumlu.Eve geldi hopladık, sevindik, güldük, eğlendik..Rahat rahat bahçede gezmesi için kanatlarını kesmiştim ucundan.Hala da bunu onun iyiliği için yaptığımı iddia ederim.Bütün evi kendine bağladı.Evde tüm gün boyunca onun ötüşü hatta zamanla sözleri dinlenir oldu.Ona saygı gösterdik.Ağzımızdan lokmalarımızı kaçırmaya çalışmasını bizi öpmek istiyor olarak değerlendirdik.Meğer sadece kendi karnını doyurmaya çalışıyormuş.
Gün geldi aile büyükleri kuşların hastalık yaptığına dair duyumlar aldı.Deniz'le oturduk konuştuk.Emekli etmeye evden ayrılmasına karşılıklı ağlaya ağlaya karar verdik.Bir süre açıkta kaldı Deniz.Sonra tekrar ev kuşu olarak sıradan yaşamına geri döndü.Hastalık yapıyordu oysaki tüm sevimliliğine, tüm kendini sevdirme çırpınmalarına rağmen.Anladık ki diğer sahipleri durumun farkında değil.Kandırdı Deniz ahaliyi.Sonra duyduk ki anlaşamaması beklenen evin köpeğiyle pek bir samimi olmuşlar.Deniz bu dedik.Köpekle de dost olur, timsahla da..
Gözümüzde bir kuş olarak kaldığı zamanlarda ölseydi ne hastalık yapıyor diye evden gönderilirdi ne de kurtla köpekle dost olurdu.Gözden düşmezdi.

5 yorum :: Den(s)iz

  1. Şimdik bu kuş mıhabbet kuşumu olooor?
    Bide niye kuşun ölmesini istiyosun, manyakmısın sen? :)

  2. birde sağ en alttaki utanç duvarı ve yazar butonlarını ortalasan diyorum hani....

  3. bana papağan gibi geldi.. 6 yaşlarındaydım boyum kadar papağanımızı yıl 1988 babam 60 liraya sattı... hala yaşıyordur... ortalama ömürleri 150 yılmıymış neymiş :(

  4. Şekerim, sana Ekşi Sözlük'ten konuyla alakalı bir aziz kedi entry'si hediye ediyorum; bakalım beğenecek misin?

    misafir geldiginde muhabbet kusunu salma gerilimi


    N.B. Bir sürü podcast yapıyorum, senden tık yok, aşkolsun! >:-/

  5. Cıtrılım kendileri muhabbet kuşuydu.Pek bir muhabbetliydik de ama öyle bir sona ulaştı ki şimdi tüm Antalya'lılar plajlarda onun yüzmeye başlamasını bekliyor her denize girdiğimizde kendisini anıyoruz:) Bir de butonları ortaladım:)

    Nakhar hoşgeldin:) Aslında bizlerden çok yaşayacak bir hayvan beslemek akıllıca.Çünki ölümlerine şahit olup üzülmek hayvan beslemenin en kötü yanı.Ya da mümkün olsa da bağlanmasak çok fazla..

    Goddessim hicabiye ve aziz kedinin biz olayı görmüşçesine, hicabiyle tanışmışçasına anlatışına bayıldım:) seni az püskürtmemiştim ekrana acısını çıkardın yani:) Podcastlerine bile zaman ayıramadım bu ara..O kadar yoğundum anlayacağın..Yoksa tıklamak ne kelime tokur tokur bağırarak gelirim bloguna biliyorsun:)