Mari Yi Kafanı


Güne yeni başlamışken okuduğum bir haberle beynimde bir çıtr çıtr (kıvılcım) sesleri hakim oldu dostlar.Oldum olası Roman'lara bir sempatim vardır.Eğlenceli, sevimli ve içten bulmuşumdur Roman dostlarımızı.Kökenimizin ucundan kıyısından Roman'larla kesiştiği bir hikaye, bir DNA kırıntısı aramış durmuş, ancak derin ve ısrarlı araştırmalarımdan hep eli boş dönmüşümdür."H" harfini alfabemden bir zamanlar silmiş, kimine göre "eksik" olarak nitelendirilmişimdir.
İşte bugün bu gönlümdeki Roman sevdasının kaynağını anladım.8 Nisan doğum günüm olmakla birlikte Dünya Roman Günü'ymüş.Biliyordum bir alakam olduğunu.Denk bir gen bulamadım henüz ama bir şekilde hissettiğim bağın kaynağını yakaladım.
Bu aralar keyifleri olmasa da episinin Romanlar Günü Kutlu olsun be.Protestonuzu bile havaya balon uçurarak yapan güzel insanlarsınız siz.
Tutturdun bir kutlama, bir bayram havası gidiyorsun İnte diyeceksiniz.Bütün bu uğraşlarım hergün bayram olması adına.

20 yorum :: Mari Yi Kafanı

  1. İlle de roman olsun ister çamurdan olsun :)

  2. İlle de Roman olsun
    İster çamurdan olsun
    O da Allahın kulu
    Her kim olursa olsun

  3. Tamamı şu şekildeymiş:)

    Kırmızıyı severler
    Birbirini överler
    Romanlar böyledirler
    Çalgısız yaşayamaz ölürler

    İlle de roman olsun
    İster çamurdan olsun
    O da Allah kuludur
    Her kim olursa olsun

    Düğün dernek ederler
    Etsiz yemek yemezler
    Romanlar böyledirler
    Çalgısız yaşayamaz ölürler

    Tek farkım yemek tercihimmiş:)

  4. romanlar benim de ilgimi çekmiştir :) Değişik yaşamları var :)

    Adsız

    11:53 ÖS

  5. inanılmaz keyifli ,inanlmaz içten, ve tam dedikleri gibi kapı gıcırtısına göbek atan insanlar...
    ve banada bulaştı az ekmeklerini yemedim .. onlarda benim..

    çok severim kendilerini sağolsunlar kendileride beni ...
    tabi bu yaşadığım yerde tanıdıklarım için geçerli...

    inte kalk bakem iki göbek atalım dünya romanlar günümüz kutlu olsun
    :)

    Adsız

    1:39 ÖÖ

  6. Yejades içlerinden geldiği gibi, doğal yaşayan insanlar.Hakikaten içlerinde yaşamayı istiyorum:)

  7. Diagonalim şugarım beni de alsanıza aranıza be.
    Kutlayalım günümüzü!Atalım iki göbecik, atamazsak göbecik diz kapak sularına atarım kendimi..

  8. Efendim başıma baya ir taş yağdı bende kendimi burada buldum. Geçmiş doğum gününüzü gecikmeden dolayı büyük bir özür ile birlikte sıkıştırıp kutlarım. Sevgiler şukarım :D

    Adsız

    3:26 ÖÖ

  9. Volkancığım vallahi koca yazıda aradan doğum günümü çekip çıkaran bir tek sen oldun:) Beklemiyordum aslında kutlanmayı ama fena da olmadı hani:) Çok teşekkür ederim arkadaşım.Bu arada başına taşı kim yağdırdı noldu da burda buldun kendini?

  10. inte'cim doğumgünün kutlu olsun. Nice yaşlara bizlerle girmeni dilerim. Sevgiyle kal.

    Adsız

    9:11 ÖS

  11. Yorumlardan gördüm. Ben de kutlayayım bari. İyi ki doğdunuz efendim...

  12. Meralciğim çok sağol canım:) Volkan'ın başına taşları atanın sen olduğunu tahmin etmiştim yanıldım mı?
    :)
    Recep çok teşekkürler.Biz doğum günümü iki gün iki gece kutlardık arkadaşlarımla ama bu sene daha uzun süreli oldu:)Sevgiler..

  13. İnsan olsun neşeli olsun başkada bişecek istemeyiz beeaa :P Bende çok severim romanları,tam benlikler var kapı gıcırtısına başlarlar oynamaya :)) Et yemeleri dışında sonuna kadar destekliyorum.Birkaç gün önce tv de izledim haberlerini KENTSEL DÖVÜŞÜM başlığı altında.Sizin haber başlığınız bile eğlenceli be kızanım,namınız yürüsün :))

  14. Bu arada söylemeden geçemiycem intem doğum günün kutlu olsun güzel yürekli arkadaşım.Sevdiklerinle nice mutlu yıllara :)

  15. Neşemiz eksik olmasın Şevvalcim:) Romanlara antipatiyle bakan insan tanımadım ben:)Projeye bir yorum yapmayayım ama onlar da evlerini kurtarma çabalarında haklılar.Ne diyelim, neşeleri yerine gelir umarım..
    Ayrıca teşekkür ederim Şevvalcim:) Hep beraber mutlu yıllara..

  16. Bir hayli geçmiş olan doğum günün kutlu olsun İntecim. hayırlı yaşlar ola. http://cingeneyiz.org/ adresinden doğumgünlük birşeyler bulursun belki. En azından çingene dostlarımızın kendini anlattığı bir site olması mahiyetinde ilgini çeker diye düşündüm.

  17. Ezopcum ben de bir hayli gecikmiş bir teşekkür borçluyum sana:) Sevgiler..

  18. Tekrar görünce kafama takıldı; ne demek bu "Mari Yi Kafanı" ???

  19. "Eski adı Çirmiş (Çeremis, Çemeris) olan etnik Mari (Çirmiş) halkı, Fin Ural dil ailesinin bir üyesi olan Mari dili'ni konuşur. Mari (Çirmiş) dili, ülkede iki ayrı lehçe halinde konuşulur, bunlar Rusça ile birlikte ülkenin resmi dili olan ova maricesi ve dağ maricesidir." Wikipedia'dan.
    Ama Roman'larda "Mari" söze başlama kelimesi diye düşünüyorum Cıtrıkom..